Businessprocessen stroomlijnen met goede software

Tijdens gesprekken met afdelingshoofden of managers komt regelmatig de volgende problematiek naar voren: ‘Mijn mensen moeten zich kunnen focussen op hun werk en niet afgeleid worden door incidenten met software!’ Een herkenbaar spanningsveld tussen ICT aan de ene kant en verkoop, productie of andere afdelingen aan de andere kant. Goede software De kunst is om […]

De administratie automatiseren zodat bedrijven kunnen groeien

Met regelmaat brengen MKB-directeuren de volgende problematiek ter sprake: ‘Administratie is nooit klaar of af. De werkzaamheden gaan door. Onze administratie bestaat uit losse, niet op elkaar aansluitende processen. Een foute invoer heeft grote gevolgen en medewerkers ‘knippen en plakken’ dezelfde informatie uit verschillende systemen. Zo kosten administratieve taken veel tijd en geld.’ Administratie, lust […]

De implementatie van een nieuw softwarepakket stroomlijnen met het dagelijks werk

Met regelmaat spreek ik managers van diverse afdelingen over de volgende problematiek: ’ Het proces, om een nieuw softwarepakket aan te schaffen, heeft lang geduurd. Nu men het besluit heeft genomen, komt alles in een stroomversnelling. Medewerkers moeten diverse trainingen volgen en hebben het al zo druk. Daarnaast kunnen we ons geen fouten permitteren.’ Nieuw […]

De klachten gaan niet over de software maar over de informatieverwerking

Met regelmaat bespreek ik met account managers van softwareleveranciers de volgende problematiek: ’We krijgen klachten, het lijkt over onze software te gaan en het lijkt erop dat de gebruikers niet goed met onze software overweg kunnen. Vreemd. Want we weten zeker dat de gebruikers getraind zijn om goed te kunnen omgaan met onze software.’ Uiteraard […]

De regie over informatiestromen behouden

Onlangs had ik een gesprek met een HR-directeur en zij vertelde het volgende: ‘Van meerdere kanten worden gelijktijdig veranderingen doorgevoerd: een kleine reorganisatie en software die gaat draaien in de ‘cloud’. De organisatie zou hiervan geen last hebben, maar niets is minder waar. Door de veranderingen in onze informatiestromen ontstaan er onverwachte operationele problemen.’ Complex […]

Goede software geleverd maar toch klachten?

Met grote regelmaat spreek ik directeuren van bedrijven die zelf software ontwikkelen. Soortgelijke problematiek zien we bij softwareleveranciers tijdens de implementatie van software bij hun klanten: ‘In eerste instantie lijkt de klant (management en gebruikers) tevreden. Ook de eindevaluatie is goed. Na enkele weken komen de eerste klachten. De klant wil zaken anders geregeld hebben. […]

Het bestaande team beter laten presteren met goede ICT-oplossingen

Regelmatig spreek ik directeuren van grote bedrijven over de volgende problematiek: ‘Ons bedrijf bestaat uit een top team. De zaken gaan goed en het werk trekt aan. Hierdoor willen we meer uit onze mensen halen, maar ze hebben het al zo druk. Nieuwe mensen aannemen is niet de oplossing. Maar wat dan wel? ICT-oplossingen misschien?’ […]

Kantoorwerk remt de groei van het bedrijf

Onlangs sprak ik een directeur van een snelgroeiend MKB-bedrijf over de volgende problematiek: ‘Afhandelen van kantoorwerk kost veel tijd. Dat gaat ten koste van nieuwe zakelijke mogelijkheden. Delegeren van kantoorwerk vind ik lastig. Maar alles zelf blijven doen, is niet de oplossing. Zo stagneert de groei.’ Rem Voor iedere ondernemer die groei nastreeft, komt er […]

Onze software kan de business van de klant versnellen

Onlangs had ik een gesprek met een directeur van een groot softwarebedrijf en hij vertelde het volgende: ‘Onze software kan de business van de klant versnellen, als ze weten wat onze software allemaal kan. Onze software is goed doordacht, toekomstgericht en houdt (op voorhand) rekening met complexe situaties. De aansluitingen met andere systemen zijn state-of-the-art. […]

Onze software slim gebruiken

Tijdens een gesprek met een directeur van een groot softwarebedrijf kwam de volgende problematiek ter sprake: ‘Klanten die met onze software werken, hevelen informatie over naar andere systemen door ‘te knippen en plakken’. Dit is onnodig werk. Onze software slim aansluiten op andere systemen is de oplossing.’ Mogelijkheden Software biedt veel meer mogelijkheden dan gebruikers […]